söndag 23 januari 2011

Slapp söndag

Det känns som en riktigt slapp söndag. Jag har käkat frukost och sedan bara suttit här och knapprat. Igår var vi på en mycket trevlig födelsedagsfest och i eftermiddag är det middag hos Tobbes föräldrar. Det ska bli trevligt. Jag hittade nyss en guide för att bli av med viruset som äter på min dator, tänkte testa det snart. Sen blir det planering av veckans mat och allmänt plock här hemma. Jag hoppas verkligen att det fungerar att fixa datorn, jag blir så avskuren från allt när den inte funkar som den ska! Jag ska nog skriva en liten lista över saker jag ska försöka hitta i second handbutiken vi har här. Skulle de ha några billiga gardiner, krukor och lite annat smått skulle jag bli glad. Sen ska jag ringa och styra upp flytthjälp för det sista lasset av mina saker, hoppas verkligen vi kan få det gjort i veckan!

1 kommentar:

ellinor sa...

Ja, vi har en del som vi kan skära ner på. Men våra matkostader kommer "öka" eftersom vi ska börja med mer matlådor (äta-ute var inte inräknat i budgeten, så det blir ju förstås billigare egentligen!). Vi äter mkt köttfärs och kyckling, sällan vegetariskt och bara lax när det är fisk. Mycket riktigt smör, grädde osv också, men det vill jag inte skära ner på även om margarin är billigare liksom... Vad ska han läggas in för? Lät inte så kul.. :(