måndag 17 januari 2011

Buljong


Imorse satte jag igång med ett buljong ett det här receptet. När jag hackat i allt utom två potatisar var min stora kastrull full och jag fick skippa de sista. Måste helt klart skaffa en kastrull/gryta som är stor på riktigt. Den här passar bra till spagetti för 2, men inte riktigt för såna storkok som jag vill göra. Vi får se vad andrahandsbutikerna har att erbjuda...

Idag är det ju måndag och då kan man ju inte bara göra roliga saker som att koka buljong för första gången. Jag ska även göra tråkigt pappersjobb, söka jobb och vika tvätt. Minst. Och drömma om klätterväxterna som ska få hindra insynen i vår lägenhet till sommaren. Så här vacker utsikt har jag när jag sitter på min vanliga plats vid bordet. Ser rakt in till grannen och de ser rakt in till oss. Planen är att nån klättrande växt ska få göra en liten barriär.

Inga kommentarer: