onsdag 19 januari 2011

Försäkringar

Senaste timmen har jag suttit och läst om försäkringar. Jag rensade nämligen ur mina två pärmar där jag har viktiga papper och hittade då informationen om min olycksfallsförsäkring. Den är just det. Inte ett uns av sjukförsäkring och med tanke på hur många i min närhet som faktiskt drabbats av cancer senaste åren känner jag att det ska vara en självklarhet att få ersättning även vid sjukdom. Så imorn ska jag ringa och höra vad de på länsförsäkringar kan hjälpa mig med, vi har ju vår hemförsäkring där. Och så ska jag ringa och säga upp min nuvarande. Jag tecknade den över telefon, en försäljare som ringde upp mig och när jag gick med på det visste jag inte om det var rätt eller fel. Jag har aldrig haft nån kontakt med dem efter tecknandet. Bara betalat in varje månad med autogiro. Nä nu ska jag byta. Göra ett aktivt val. Känns lite bra faktiskt.

Inga kommentarer: