lördag 8 januari 2011

Önsketänkande

Jag har just kollat igenom två avsnitt av "det goda livet" som ligger på svtplay. Det vore ganska fantastiskt att kunna odla sin mat hemma och vi har ju en enorm balkong. Jag hoppas verkligen att jag ska orka och kunna odla där i vår/sommar. Om jag förstår rätt så är det ganska lätt att sätta potatis i hink och även kryddor borde kunna funka. Ett litet problem bara. Det är inte gratis att köpa jord och utsäde, inte krukor av olika slag heller... Och jag har inget jobb. Jag måste verkligen få ett jobb snart annars spricker jag. Tänk att kunna ha en mysig uteplats på balkongen, sida vid sida med en liten odlingshörna. Där kunde jag ha kryddväxter, jordgubbar och potatis. Eller nått i den stilen. Trevligt för mig, trevligt för miljön.

1 kommentar:

bitterfittan sa...

jaa jag förstår dig! vi får hålla tummarna för att du ska hitta ett jobb så du kan bli rik snart ;)