onsdag 19 januari 2011

Bortskämd

Jag har insett nu hur bortskämd jag varit i alla år. Mina föräldrar har bakat bröd, kokat sylt och saft och jag har bara tackat och tagit emot. Under senare år har jag iofs bara tagit del av sylt och saft, men nu när jag bor så långt bort blir det inte så mycket med det. Dessutom har jag ju alltid haft pappas honung. I affären kostar bröd ungefär 25kr, sylt 30kr, saft 25kr och honung 60kr. Jag vill göra eget. Eller ja, honungen vill jag fortfarande få från pappa. Har inte plats eller ork för bin... Men att förvara saft och sylt kan jag tänka mig. Tobbe dricker helst inte vatten så det går åt lite saft här. Varför är det januari när man vill ha hög- eller sensommar?

1 kommentar:

ellinor sa...

vad lyxigt! Jag kommer från en familj som mest serverar halvfabrikat och tror att rödbetor växer i konservburkar, typ. Dock har min mormor kokat saft och syltat (och "lagat" varmkorv m bröd i mikron..). Så jag är lite tvärtemot!