torsdag 20 januari 2011

Bakat igen


Brödet jag bakade i förrgår är nästan slut så jag bakade idag igen, men två bröd den här gången. En limpa med lingonsylt i och en med mörk sirap. Ska bli spännande att se vilket som blev godast! De ser väldigt mumsiga ut i varje fall. Jag har räknat lite och kommit fram till att våra matkostnader är för höga. Vet inte riktigt vad som trissar upp, men ska försöka planera maten ordentligt så jag faktiskt får ihop det bättre från och med nu. Bra start med tanke på att gulaschsoppan jag gjorde igår kommer räcka ett par dagar och jag nyss bakat nytt bröd. Genom att antingen koka en större sats mat eller ha smarta middagsalternativ ska jag försöka få ner kostnaderna. Det här funkar liksom inte.

1 kommentar:

ellinor sa...

vad gott!! Jag ska också försöka få ner matkostnaderna, nu när vi är två studenter. Men samtidigt vill man ju inte tumma på bra och god mat. Men då är det ju bra att göra mer av det man gillar som är billigt, och dra ner på oxfilén liksom. Morotssoppan som min kille gör är gudomlig t ex... Hur mkt handlar ni mat för? Jag tycker det är svårt att veta vad som är normalt. Vi handlar för 4000 kr i månaden ungefär... känns ganska mycket, men det kanske det inte är?