tisdag 25 januari 2011

Sista dagen

I morse lät jag mig ligga kvar och mysa en stund extra. Jag brukar försöka gå upp hyfsat tidigt om vardagarna för att få nått gjort, men idag är sista dagen innan Tobbe läggs in. Han kommer vara härifrån i tre-fyra veckor. Det är inte så att jag är orolig för att han ska må dåligt eller nått sånt. Det vet jag och jag vet att han kommer få bästa möjliga vård, men jag kommer verkligen att sakna att ha honom här. Det kommer bli väldigt tomt! Som tur är verkar det som att jag börjar jobba deltid nästa vecka, jag kan verkligen behöva nått som ger mig rutin i vardagen nu. Det verkar som om mamma kommer hit och hälsar på och det kommer bli trevligt. Kul att få visa lägenheten, men framförallt skönt att inte bara vara ensam. Jag kommer naturligtvis åka in och hälsa på honom, men det finns en gräns för hur ofta man orkar sitta på en sjukhusstol. Jag ska försöka göra det bästa av situationen och styra upp flytt av mina sista saker hit så jag kan få ordning lite mer innan han kommer hem sen. Det kan bli skönt att slippa ha halvuppackat.

Som pricken över i har jag nu lite ont i halsen och får inte pussa på honom, hur elakt är inte det?

Inga kommentarer: