tisdag 4 januari 2011

Har ingen lust, har ingen ork

Jag sitter och försöker leta jobb på arbetsförmedlingens hemsida. Det känns som om de enda jobb som jag är kvalificerad för är äckliga säljarjobb. Jag har testat det och vet att det passar mig oerhört dåligt. Jag vill inte hamna på ett jobb jag trivs så illa på igen. Tappar snabbt lusten att försöka söka och håller tummarna för att jag ska få ett samtal om jobb utan egen ansträngning. Men det kommer knappast hända. Jag vill jättegärna jobba, men att sitta och söka till händerna blöder och rösten försvinner ger inte tillräckligt mycket. Jag tycker att jag förtjänar ett jobb, jag är en bra medarbetare, men de jobb jag vill ha verkar bara inte finnas. Jag ska gå till ams kontor efter lunch, hoppas att de kan hjälpa mig (vilket skämt). Försöka se jobbsökandet som lika enkelt som Tobbe verkar se det.

1 kommentar:

bitterfittan sa...

jag tycker det låter superbra (: det är bara till att testa dig fram.

hoppas du hittar något vegetariskt som du gillar