måndag 3 januari 2011

Årets första måndag

Idag är dagen jag ska fixa en bra start på året, genom att fixa ett jobb! Ska även fixa så att sj ger tillbaka pengarna för de oerhört försenade tågresorna jag utsatt mig för. Det kommer nog kännas bra skönt i plånboken om jag får dessa båda delar att fungera. Om ungefär 1½ timme ska jag gå och kolla på möbler, se om det finns nån snygg hylla eller nått vettigt bord till lägenheten för en billig peng. Är pengen inte billig är prylen inte värd det tyvärr... Jag ska stryka lite idag också, upptäckte vart jag gömt strykjärnet och sen kommer jag nog sy, har inte mycket kvar på klänningen nu...

Det finns en liten chans att jag får ett hästskötarjobb den här veckan. Jag måste fixa bostadsbidrag, för den lön jag skulle få från det jobbet skulle inte täcka upp våra utgifter.

1 kommentar:

bitterfittan sa...

jadu jag har alltid varit intresserad av djurrätt, sen blev jag tillsammans med min karl och han var vegetarian, så ja, det föll sig mest naturligt att sluta äta kött när vi flyttade ihop för 3 år sen (: