tisdag 5 oktober 2010

Svårt att somna

Igår var det svårt att somna, låg och funderade på hur man kan möblera lägenheten. Och hur man kan få den mysig (så många stearinljushållare som jag har ska det nog inte vara så svårt...). Vi har kommit fram till att vi ska köpa en ny säng. En säng måste man faktiskt trivas med, inte bra om man får ont i ryggen eller nått annat skräp. Men i övrigt ska vi få/få låna möbler i första hand. Vilket känns väldigt bra. Då hinner man få en uppfattning om vad man verkligen vill ha tills man har råd med det. Har kommit fram till att vi får skaffa en gardin/ett gardinpar till. Jag har iofs två par, men det ena är väldigt juligt. Fast det kan nog funka i november. Åh vad kul det känns! Innan de ringde om lägenheten så kändes det som att risken för att vi skulle bli kvar här i uppåt två-tre månader var väldigt stor. Nästan outhärdligt. Det är aldrig kul att flytta hem och bo i lådor på obestämd tid. Men nu är det en månad som gäller, det kan vi leva med.

Vi önskade nån gång när vi började leta lägenhet att vi skulle få en med badkar och balkong. Det finns i den här. Nice!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag visste inte att du hade en blogg :)

bitterfittan sa...

förstår det (: åh jag önskar också att jag hade haft balkong

Anonym sa...

Badkar är ett måste speciellt nu på hösten när man är ruggig och kall.