tisdag 26 oktober 2010

Dagens ilandsproblem

Jag hittade bra tips på hur man ska mäta för att avgöra bh-storlek och eftersom mina bhar är antingen för små eller väldigt slitna testade jag det. Nästan alla som jag har är 70B och när jag mätt kom jag fram till att jag egentligen ska ha 65D numera... Egentligen skulle jag nog aldrig ha gått upp från 65 (som jag köpte i början när jag i princip inte hade några tuttar, i vanliga affärer finns typ bara 65AA och 65A sedan 70...) till 70 i omkrets för jag är lite för smal för 70... Det vanligaste felet svenska tjejer gör är att köpa en bh som är för stor i omkrets och för liten i kupan.

En sak är säker, inget mer inpulsshoppande av bh på h&m för mig. Vi får väl se hur det går!

Mät tajt runt bröstkorgen under brösten (jag är ca.72cm) och sedan runt bröstkorgen men i höjd med bröstvårtorna (jag är ca.85cm). För att hitta rätt omkretsmått avrunda det första talet neråt, jag hade bara 2cm till 70 så jag rundade ner till 65, en bh töjer sig! Ta sedan det andra måttet minus bhns omkretsmått (85-65=20) och få då fram rätt kupstorlek.
5=A, 10=B, 15=C, 20=D osv.
Därav att jag har 65D, vill jag ändå köpa en bh i 70 så är det C som gäller.

1 kommentar:

bitterfittan sa...

fick ni nycklarna idag? (: