onsdag 20 oktober 2010

Motivation

När jag och Tarja ser på tv så snackar vi en jävla massa, och det tenderar att hamna i att hon tycker att jag måste ha tyckt att det var jättejobbigt att komma och bo här med folk jag inte känner. Jag har inte reflekterat över det och vill inte göra det förrän jag flyttat. Fatta hur jobbigt det skulle kunna bli då liksom. På mornarna nu har jag supersvårt att motivera varför jag ska gå upp. Varför jag ska sätta mig och söka jobb. De puckade system som finns, där man skriver in sina uppgifter och vilka tjänster man söker i en miljard olika system för att sedan inte bli utvald eftersom de inte vet vem man är, de suger! Jag vill ha ett jobb. Jag är övertygad om att så gott som varenda arbetsgivare skulle bli mer än nöjd av att ha mig i sitt team, men ingen verkar villig att ge mig chansen att visa det. BLÄ. Jag tycker om att jobba, jag tycker om att göra rätt för mig. Det är sorgligt när jag känner att det ska bli skönt att flytta så att jag ska ha något att göra i några dagar...

Ge mig ett jobb så jag får visa vad jag går för, så jag har motivation nog att försöka gå upp om mornarna.

Inga kommentarer: