onsdag 6 oktober 2010

Jobbsökarspurt!

Igår var mitt fokus helt borta. Var nog lite hög på "vi-ska-få-egen-lägenhet-om-en-månad"-känslor. Efter att ha kollat igenom IKEAs hemsida 100 gånger och även kollat priser på sängar har jag nu lugnat ner mig lite. Det finns inte en chans att vi kan börja skaffa prylar än. De flesta av de möbler vi vill ha har vi inte råd med i nuläget och det är egentligen bara säng och huvudgavel (istället för sängbord) som kommer måsta köpas in när vi flyttar. Men det blir väl just veckan innan vi flyttar eller den helgen. Så trångt som det är här nu är det inte en chans att vi kan köpa på oss mer... Än...

Men det är dags att fixa det där jobbet. Jag kanske kommer få jobba på Pepes, men kanske kommer man inte långt med. Har en hel lista med dagis och förskolor som jag borde ringa runt till, de kanske behöver en vikarie eller nån mer som hjälper till. Jobb = sysselsättning och pengar = det jag vill ha just nu. Något jag kan bli fundersam över är hur soc kommer att se på min inkomst när de ska bevilja försörjningsstöd till Tobbe. Jag hoppas de fattar att han inte vill leva helt på mig. Jag kan betala hyra och mat om det är så, men han behöver ju ha ett eget liv där han slipper fråga mig om pengar för varenda liten grej. Han behöver inga jumbosummor, men lite så han kan åka till stan och spela och sånt.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Hoppas det löser sej på bästa vis. Bara att lägga manken till å massutskicka cv å ringa runt!

bitterfittan sa...

hoppas allt löser sig med jobb och så (: