onsdag 20 oktober 2010

Julklappsverkstad..?

Om ca. två månader är tanken att jag och Tobbe ska åka hem till Delsbo för att fira jul med min kära familj. Jag har funderat ett tag på julklappar, jag tillverkar nämligen gärna egna... Hittills har jag gjort karameller, läppcerat och hudsalva. Vi får se vad det blir iår. Eller ja, jag vet ju vad jag har planerat, men att skriva det öppet på world wide web känns ju sådär lagom superintelligent. Det blir till att beställa lite ingredienser och annat man behöver när flytten är fixad. Sen ska jag testa och se om det jag tänkt ut kan funka. Hemmagjorda saker som funkar är alltid uppskattade, smälte ihop salva åt mamma när jag var hemma i somras. Hon hade klarat det själv om hon hade haft receptet. Det är jättelätt även om folk gärna tänker sig att det är hjärnkirurgi. Här finns det enklaste receptet jag känner till, sjukt bra är det.

40 g rapsolja, kallpressad eko
20 g bivax
20 g kakaosmör med smak
3 dr rosmarin antioxidant

Detta är ett annat recept, på läppcerat, men som funkar till allt. De mängder som står här blir 20 cerat, man kan lika gärna lägga det i en burk om man känner för det.

Inga kommentarer: