fredag 11 februari 2011

Nä nu får det sluta snöa!

Här på västkusten har vädret lugnat ner sig, det ser inte ens ut att blåsa längre, men på östkusten är det tydligen snökaos och stopp i busstrafik, även problem i tågtrafiken. Normalt hade jag inte brytt mig, men idag ska mamma åka ner till mig. Med tåg. Varför känns det här som en flashback från när jag åkte hem efter jul? När det var sånt snökaos att jag bara hunnit till Stockholm när jag skulle vara framme i Göteborg... Mamma kommer åka med samma tågkombination som jag, hon ska vara framme vid 19.15 ungefär och det skulle jag också. Jag hoppas verkligen att hon har större tur än jag. Håller tummarna!

Jag rensade ur Tobbes pärmar vid frukosten, nu har även han bara en pärm och jag har återfunnit en del papper han har stor nytta av framöver! Nu ska jag börja städningen av lägenheten, i sovrummet. Det är inte så gräsligt mycket städning, men jag vill att det ska vara fint och mysigt, inte bara rent. Mamma ska få ett bra första intryck av lägenheten. Hon kommer helt klart få ett bättre intryck än jag fick första gången...

1 kommentar:

emma sajjer sa...

yeeey tackar tackar (:

hoppas du har haft en fin kväll!