onsdag 16 februari 2011

Förkyld men glad ändå

Jag vaknade med hemskt ont i halsen och huvudvärk igår. Just typiskt när jag har en immunförsvarslös pojkvän hemma... Men än verkar han inte smittad som tur är. Det verkar faktiskt gå framåt med tillfrisknandet och han åt Gulaschsoppa igår med mig. Det är lite konstigt att tänka, men hans immunförsvar har blivit nollställt. Han kommer behöva ta alla barnvaccinationer igen och har tekniskt sett inte haft vattkoppor. Jag satt och drömde om att ha en myskväll med ost, kex och vin när han blivit bättre, men fick då veta att det får dröja i ett halvår. Han får inte äta opastöriserade mjölkprodukter som dessertost. Inte heller vakuumförpackat kött. Var och varannan matvara smakar dessutom konstigt för honom.

Men jag är glad ändå, för nu är han hemma och det är så skönt att kunna umgås, om det är att sitta vid en varsin dator och knappra eller att spela spel tillsammans.

3 kommentarer:

emma sajjer sa...

trist att du också är sjuker :(

Emma sa...

Vi får ta en ost, kex och vin kväll antingen när jag tar mig till dig eller när du tar dig till mig :)

Gudrun sa...

Ja helt klart :)