måndag 21 februari 2011

Från säljsekt till jobb på bibliotek/kulturhus

Idag ska jag och få hjälp att välja utbildning, nått jag ska plugga på 25% samtidigt som jag ska arbeta som allt-i-allo på kulturhuset Fyren. Det känns pirrigt, men kul! Jag vet att jag klarar av det här jobbet och jag vet att jag kommer ha något ut av det. Det är en enorm skillnad från mitt förra "jobb". Där mådde jag mot slutet dåligt av att gå till jobbet. På söndag kväll kände jag nästan ångest över vetskapen av att jag på måndagen måste gå tillbaka till jobbet. Trots att vi sas arbeta ca. 4-5 timmar var jag hemifrån i snitt 12 timmar/dag och jag önskar att någon rutit till åt mig att sluta. Fast det gjorde nog folk, men jag ville försöka, ville visa att jag kunde. Jag är väldigt glad att det bara var 1½ månad som jag kastade bort. Anledningen till att det är bättre att leva på soc än att jobba som knackadörr-försäljare är att man får in mer på soc och gör av med mindre. Sorgligt men sant. Jag hoppas att det här avsnittet av Dokument inifrån ska leda bort unga människor från såna "skitjobb". Jag vill egentligen inte kalla det jobb eftersom jag knappt fick lön.

Kolla på Dokument inifrån - Säljsekten.

1 kommentar:

Björn Axén sa...

Kul att du fått jobb. Säljjobb passar vissa men inte så många.