fredag 4 februari 2011

Inspirerad

Lyssnade på Hannas ekotripp på sverigesradio.se och blev sjukt inspirerad av deras snack om begagnade kläder. Letade upp en underbar sommarklänning som jag köpte för ett par år sen. Jag använde den mer eller mindre konstant den sommaren och våren efter när jag plockade fram den hade resåren i ryggen torkat... Den var förstörd efter en sommars användning och en vinters väntan. SUCK! Men nu fick jag äntligen tummen ur och klippte ut det torra resåren och sydde i nytt resår. Det känns sjukt bra för nu har jag två riktigt mysiga sommarklänningar igen.

Jag har väl aldrig varit en person som köpt en helt ny garderob varenda säsong, men nu är jag verkligen på en annan nivå. Jag återupptäcker gamla kläder och känner varken att jag har behov eller råd att verkligen handla en massa. Det enda jag vill ha är en ny vinterjacka, min börjar gå sönder och känns allmänt risig. Har även en gammal ullkappa, men den är kort i ärmarna. Nån dag tänker jag åka in till myrorna i Göteborg och lämna den gamla ullkappan och några par byxor som passar sådär lagom dåligt men är hela och fina i övrigt. Och så ska jag kolla efter en ny vinterjacka/kappa.

Det är i varje fall skönt att jag inte behöver köpa nån ny vårjacka trots att jag slängde en trotjänare i höstas. Jag har nämligen två snygga jackor och en bra kappa som passar den varmare halvan av året!

1 kommentar:

Emelie Jansson sa...

sv: jaa, jätteläskigt :o dock var det inte mycket alls, men ändå...