torsdag 24 februari 2011

Big Brother

Jag kollar lite halvt på BB, det är lite kul, mycket skit. Det sociala experimentet där folk tvingas umgås och göra konstiga saker tillsammans. Jag hade nog hade haft askul i ett Big Brotherhus, men jag hade inte velat ha en miljard kameror som kablar ut vad jag gör hela tiden. Men utan kameror hade det varit askul. Att leka och larva sig med en massa människor man inte känner hade varit kul. Jag hade inte orkat gömma mig i duschen och hade nog haft med mig nått pyssel som mina medmänniskor undrat över (t ex nålbindning, eller ännu bättre en blivande bumla i form av en massa tyg och lite mönster) och lurat fram matlagning och bakande. Lite som studentliv fast extremt mycket extremare. Man hade inte överlevt i hundra dagar, men 1-2 veckor hade nog varit superkul.

Jag har missat ett avsnitt hitills. Tänker inte följa det slaviskt, men än så länge tycker jag det är lite småkul att se vad som händer.

1 kommentar:

Camilla sa...

SV: Kul att höra att du tycker herrn verkar ha ett bra hästliv. :)

Det enda negativa i hans liv är väl stallplatsen, för lite tid i hagen som dessutom är väldigt tråkig. Önskar jag hade möjlighet att låta honom gå på lösdrift, men fungerar inte nu så jag satsar på att aktivera honom så han blir nöjd ändå. :)

Häftigt förresten att du skulle trivas med en BigBrother-situation, är mardrömmen för mig. Fixar inte att umgås med folk jag inte känner, och bo instängd med okända skulle jag aldrig palla. :)