söndag 20 februari 2011

Korsstygn och kalas

Igår avslutade jag ett projekt som jag jobbat med till och från i flera år. En stor duk med korsstygnsbroderier som min farmor börjat på nån gång för länge sedan. Jag har som sagt arbetat på den länge, som den periodare jag är har jag jobbat mycket ett tag och sedan glömt den under långa perioder. Jag "återupptäckte" den nu när mamma var här och började jobba på den igen. Plötsligt var det bara en liten bit kvar och igår blev den klar! Idag har jag tvättat upp den för att få bort resterna av mönstret som var påritat och tanken är väl att jag ska stryka den så det blir slät och fin.

Igår var det kalas för Tobbes bror som fyllde 20 i veckan. Jag hade bakat en kladdkaka och vi blev kvar mycket längre än vi trott. Det känns som om vi måste ha åtminstone tårtfika när Tobbe fyller, han blir ju 25, för hans släktingar är så trevliga och det skulle kännas kul att få bjuda hit dom. Håller tummarna för att vi ska ha hunnit fixa lite mer möbler tills dess bara.

Inga kommentarer: