onsdag 7 juli 2010

Sol igen!

Igår var det lite kyligt på eftermiddagen/kvällen och jag hade ingen tröja med mig, bara en sjal... Suck... Men idag ska det tydligen vara soligare igen.

Det var både igår och i förrgår främlingsfientliga partier som stod och spydde ur sig sina kommentarer om ett rent Sverige där svenskarna har det bra. Det sorgligaste med de människorna är att de inte verkar förstå att om man får ett bra bemötande av sin omgivning är det troligare att man själv uppträder bra. OM du blir vänligt bemött i ett främmande land är det troligare att du respekterar deras seder och lyssnar på deras ord än om du får en massa skit från innevånarna. Om du dessutom kommer med några kompisar hemifrån är det nog lätt att reta upp sig och tillsammans förstöra stämningen lite mer. Jag tror att de där rasistiska åsikterna FÖDER problematiska invandrare. Såna som inte vill acceptera hur Sverige fungerar eftersom de får så mycket skit.

Men de här smygrasisterna värnar ju om Sverige så de har nog aldrig köpt en biljett till Thailand eller Kanarieöarna. Sverige är ju alltid bäst så de semestrar nog bara genom att t ex åka till Gotland eller Öland eller varför inte upp till Lappland där de kan få se en annan kultur i vårt kära Sverige tack vare samerna som bott här lika länge som genomsnittssvensken...

Med detta menar jag inte att det är dåligt att semestra i Sverige, det har jag gjort i hela mitt liv. Sverige är vackert tack vare alla invandrare som kommit hit sedan den förra istidens slut!

Inga kommentarer: