torsdag 22 juli 2010

33,7 grader i fönstret

Min termometer är bara tillförlitelig halva dagen här. Den står i ett fönster som har konstant sol från ca. 15 tiden på dagen och då blir där hemskt varmt. Nu står innetempen på 33,7 grader och ute på 38. Jag dör. För det känns nämligen att det är över 30 grader här inne och då har jag ändå öppnat dörrar för att få korsdrag och blött min tröja för att få svalka... Så nu sitter jag här i min blöta, vita t-shirt och funderar på hur jag ska överleva att laga mat om en stund. Det blir ju inte precis svalare när man ställer sig vid en spis...

Fram tills dess ska jag fortsätta läsa om klimat och klimatförändringar, det är riktigt intressant, men stundvis känns det som om jag fattar nada.

1 kommentar:

bitterfittan sa...

haha jaa man kunde ju önskat

det är bara galet kvavt idag