fredag 23 juli 2010

Dreggel...

Jag har suttit och kollat på hästnet för länge. Jag dregglar över alla snygga allroundston på under 50 000 som jag hittar och önskar att jag visste hur mina kommande år ser ut... Visste jag det kanske jag skulle kunna köpa någon av dem... Se bara på...
Papaya
Dite Perché
"fuxsto"
Delaila
För att bara nämna några. Men jag inser ju hur hopplöst det är. Dessutom skulle jag nog behöva rida lite ridskola och kanske vara medryttare ett tag för att verkligen komma in i hästeriet igen. Det tar ju enormt mycket mer tid, ansträngning och pengar än jag kan föreställa mig nu och det vet jag. Jag har inte aktivt ridit och skött hästar på ungefär fyra år nu och det sätter ju sina spår. Men kanske har jag möjlighet att börja på ridskola igen i höst/vår, vi får se vad som händer.

De glada fuxarna på bilden är Tófa och Króna. De är de hästar som oftast får träffa mig, dvs ungefär en gång/år. Då är det Krónan som låter mig åka lite häst med minsta möjliga utrustning. Vi brukar hålla oss till bett, nackstycke och tyglar. Lagom när man ändå inte jobbar.

2 kommentarer:

bitterfittan sa...

hur har din fredag varit babe? (:

Emma sa...

Mina ponniehestar :D