söndag 18 juli 2010

Hemma igen.

Äntligen hemma! Igår blev resan lite trassligare än jag tänkt, men det har jag redan svurit så mycket över att jag inte orkar göra det mer (!!!!!). Är glad i hågen över att kameran fick följa med norrut och kollar nu igenom bilderna, de 230 bilderna... Bilden som fick följa med i det här inlägget visar utsikten från Avholmsberget, utsikten över platsen som äger mitt hjärta. I varje fall under fina sommardagar...

Jag är så glad att vi fick en så fin dag på utflykten vi gjorde, jag har massor av fina bilder nu och gobitarna ska upp på fejjan.

I torsdags hittade jag en urgammal ryggsäck som mamma haft under gymnasiet. "Ett fynd" tänkte jag och lagade några trasiga sömmar. Nu tänker jag nog mest "vafan ska jag ha den till", men nån ska väl kunna bli avis så det löser sig.

Idag har jag städat upp lite, packat upp lite och tagit ut sopor. Tankarna vandrar till Delsbo och Göstas anklagande små marsvinsögon. När jag tog in honom till hans innebur för att han ska skyddas mot kasst väder när alla är borta tittade han på mig och jag såg hur han tänkte "Vad har du gjort med pappan? Du ska ju inte ta in mig, konstiga människa, släpp ut mig igen"... Om jag nån gång skaffar ett marsvin ska det vara så coolt som Gösta är.

2 kommentarer:

bitterfittan sa...

allt är bara bra tack (:

hur är det med dig?

bitterfittan sa...

haha jaså du, vad spelar ni för något då?