fredag 9 juli 2010

Du politikern, tänkte du inte göra något?

Varför har politiker så svårt för att tala om vad och hur de tänker göra de förändringar som de så gärna gapar på om? Det man oftast hör i talen är "det här är fel" och "de måste sluta göra så här", men de säger sällan något om hur de tänker göra saker. De talar bara till de redan övertygade. Men jag är inte övertygad, jag vill övertygas för att kunna rösta för något. Inte rösta emot, som Gudrun Schyman snackade om igår på Donners plats. Förra valet röstade de flesta emot att några andra skulle få makt, bättre vore om man röstade för att vissa frågor och en viss politik skulle komma upp i regeringen. Det vill jag göra i höst, men det är inte lätt när det som händer mest när politikerna talar är att de kastar bajs på varandra. Det är bara korkat.

Övertyga mig istället!

3 kommentarer:

bitterfittan sa...

jag håller med dig!

bitterfittan sa...

eller hur!

har du haft det bra ikväll babe?

Gudrun sa...

Hade en helt ok kväll, men killen skulle iväg och spela med polarna så det vart lite tomt efter ett tag :/