tisdag 28 september 2010

Vackert!

Det är strålande sol ute. Jag kom upp för två timmar sen, men har inte fått nått gjort än förutom att käka frukost. Ska strax hoppa in i duschen och sen, med is i magen, börja ringa runt och söka jobb. Om det är något jag hatar så är det att kontakta människor på det viset. Men det måste göras så ingen idé att streta emot. Tobbe sov på pysmadrassen inatt också, om vi inte lyckas laga den idag blir det till att släpa in tältsängen så får han sova på den istället, jag fortsätter med soffan.

Igår sydde jag ihop de sista sidsömmarna i klänningen och axlarna. Nu är det dags att klippa ut ärmar och sy fast, sen fixa kanterna och ett skärp. Sen är den klar att användas! Förbannat synd att jag kommer missa inbördes, det hade varit perfekt att inviga den då. Jag måste höra av mig till kastellanen (eller nån annan) i Gotvik och se om de har några roliga aktiviteter att joina. Ska nog göra det på en gång tror jag.. Eller kanske lite senare. Vi får se.

Inga kommentarer: