torsdag 30 september 2010

Solsken!

Igår var jag inställd på att stanna hemma på eftermiddag/kvällen, men så skulle Tobbe in och jag tog chansen att slippa lära mig systemet själv och åkte med. Träffade Eva i stan och vi lallade runt i en hel hög med affärer. Jag hittade en skjorta som jag behöver, men inte ville ha och en väska jag inte behöver, men vill ha. Det var som det brukar med andra ord :) Riktigt kul att hänga med Eva en sista gång innan hon lämnar Göteborg igen, dvs idag. Åkte sen hem på egen hand, Tobben var och spelade Street Fighter på ett internetcafé och min telefon hade stendött. Men det gick bra, rätt tåg, hittade rätt väg att gå och kom ihåg hur man använde kortavläsaren. Nice.

Så lite positivt blev det ändå igår. Jag fixade så att jag ska få provjobba på en restaurang imorn så nu är det bara att plugga meny, få tips av Tobbe och skaffa en svart skjorta. Jag borde även söka en massa jobb, men det känns konstigt att söka jobba när man kanske kommer ha ett fixat inom några dagar. Har man inte krångel så skaffar man.

Andy var rolig när jag kom hem från stan, han ville att jag skulle komma och kolla hur det gick för honom i Mine craft, jag har ju lyckats få riktigt bra koll på det utan att spela det alls :P Så går det när man roar sig genom att se på...

Jag måste skaffa en bok eller ett handarbete att jobba med när jag väntar/åker tåg. Det är så bortkastad tid annars. Sååå... Äntligen lyckas med sockar kanske?

Inga kommentarer: