lördag 11 september 2010

Nedräkning till flytten...

Jag snackade med pappa för en stund sen. 25 september hjälper han oss att flytta från Gotland. Det känns bra att ha det bestämt, men jobbigt att ha så mycket annat ovist. Tobbe är på sjukan och jag håller tummarna för att han ska slippa bli inlagd igen. Om två korta veckor ska den här lägenheten vara tom och kliniskt ren. Och vi bör vid den här tiden ha kommit fram på andra sidan av Sverige. Jag kommer sakna vackra dagar, underbara människor och härliga kåraktiviteter. Och yogastudion. Jag kommer inte sakna det galet oberäkneliga vädret och att bo på 25 kvm där kök, sovrum, vardagsrum och kontor är samma utrymme. När vi köper stolar ska vi ha en sort som inte skramlar sönder av användning.

Till middag idag gjorde jag gulaschsoppa och vi hade köpt baguette att ha till, det var supermumsigt. Jag skulle ha varit på Gyvers fest nu, men det blev lite ändrade planer så att säga.

Inga kommentarer: