måndag 6 september 2010

Fritid...

Just nu är jag arbetslös. Det betyder att jag har alldeles för mycket fritid, men egentligen betyder det att jag inte har någon fritid alls. Fritid för mig är tiden som är över när man jobbat/pluggat och gjort sig förtjänt av pengarna man lever på. Just nu lever jag på sparpengar... När jag har fritid har jag alldeles för många intressen som trängs. Faktum är att alla saker jag vill göra också blir uppdrag att utföra och den tid som blir över blir den verkliga fritiden. Den fritiden då man kan ligga och kolla i taket om man så vill.

På min upptagna fritid skulle jag vilja ha råd med och hinna med:
  • Körsång, otroligt kul att sjunga och umgås samtidigt!
  • Dans, folkdans/bugg/lindy hop, vi får se när jag har möjlighet att plocka upp dansen igen...
  • Yoga, den ska jag fortsätta med. Antingen på egen hand eller på lektioner.
  • Häst, min önskan är att skaffa en egen, men ridskola eller kanske medryttarhäst skulle nog vara en lagom start nu. Men det äter ju tid och pengar...
  • SCA, ska jag fortsätta med, men vi får se hur snart jag har råd att åka på evenemang...
  • Pole dance, har jag velat prova ganska länge nu, men tre komponenter måste stämma in, tid, pengar och möjlighet...
Mina intressen är för många för att kunna kombineras om jag har heltidsjobb så jag är tvungen att välja bort. I år har det varit dans, häst och pole (mest för att det inte finns här) som inte varit med. När vi flyttat är det nog bara yoga och sca som finns kvar.

1 kommentar:

Daniel sa...

Bara GO FOR it nu när du har tid!!
Sök lite jobb när du orkar å annars bara gör det du gillar!!!