onsdag 29 september 2010

Positiv?

Det är inte så jäkla lätt att hålla sig positiv när det hela tiden fastnar små käppar i hjulet. Imorn ska jag till arbetsförmedlingen igen för att se om jag kan få städjobbet trots att jag inte varit arbetssökande i 3 månader. Det kan jag nog inte. Jag kan inte skriva ut mitt CV för sladdarna är borttappade. Jag har ingen aning om hur man hittar inne i Göteborg eller hur västtrafik fungerar med betalning och allt sånt. Tobbe mår kasst och orkar inte hjälpa mig, det förstår jag. Just nu känner jag mig inte det minsta motiverad att åka in till Göteborg, virra bort mig, inte lyckas skriva ut CV't och i slutändan till 90% säkerhet ändå inte få nått jobb. Jag borde åka. Jag borde åka med tåget som går 14:17, men då måste jag kuta iväg nu. Eller nyss helst för jag behöver gå förbi biblioteket för att försöka skriva ut CV. BLÄ.

Inga kommentarer: