fredag 10 september 2010

Låt oss minnas historien

Det var en gång en man som var missnöjd med sitt liv. Han hade inte fått lyckas med det han ville och han behövde en syndabock. Han bodde i ett land där många tyckte som han, de hade misslyckats och ville skylla ifrån sig. Mannen engagerade sig i ett politiskt parti och de åsikter han spred var det många som höll med om. Fler och fler ställde sig på hans sida. Efter ett par år hade partiet all makt i landet och plötsligt ändrades tonen mer och mer. Man pekade inte längre bara på en syndabock, man började även förfölja dessa människor. Otroligt kallblodiga och naturvidriga saker utsattes dessa oskyldigt utpekade människor för. Till slut reagerade resten av världen och man lyckades slå ner tyranniet som härskade i landet.

De första meningarna passar otroligt väl in på både nazistpartiet i 30-talets Tyskland och Sverigedemokraterna i nutida Sverige. Människor som sympatiserar med deras smygrassism kan inte ha någon koll på de senaste hundra åren av historia. De senaste hundra åren lärde nämligen resten av oss att människor är lika mycket värda och att vi behöver ställa upp på varandra! Jag hoppas verkligen att jag slipper se mer nazzereklam i min brevlåda. Jag betackar mig för rasistjävlar som uppenbarligen lever med huvudet upp i arselet och vägrar se sanningen som den är! OM du sparkar på en invandrare kommer denne nog vilja sparka tillbaka. OM du istället gör ditt bästa för att hjälpa samma invandrare att få ett bra liv i Sverige och integreras i samhället så kommer denne med största sannolikhet göra det. Som de flesta andra svenskar.

I mina ögon är Sverigedemokraternas valpropaganda inte ens värd att sopsortera...

Inga kommentarer: