söndag 3 juni 2012

En blåsig söndag

Seg och ont i halsen, det beskriver mig idag! Jag känner mig helmosig och ska snart ta en promenad istället för den planerade joggingturen. Det är bra att komma ut även om det inte blir så hurtigt. Håller tummarna för att det ska gå över snart!

Igår vid 16 kom Tobbes systers sambo och plockade upp oss för att åka hem till dem och äta middag. Vi fick jättegod mat och en väldigt trevlig kväll, vi måste bjuda tillbaka snart! Vi träffar dem väldigt sällan då de har två små barn och fullt upp. Det var härligt att bara umgås en kväll och veta att det inte fanns några planer idag. Jag hade med en limpa nybakat bröd och det uppskattades, kul!

Jag invigde farmors gamla hushållsassistent igår och bakade bröd, det var första gången jag använde en sån så det var lite spännande. Den har gått i arv genom mormor som hade den i stugan förut och vi kollade igenom delar och funktioner när hon var här för två veckor sen. Brödet blev bra och jag ska nog testa att baka på en liter nästa gång, inte en halv som jag är van. Härliga tider!

Inga kommentarer: