tisdag 12 juni 2012

Babbel och avslutningar

Usch vad jag var seg igår, och deppig. Allt kändes tungt och jobbigt. När jag kom hem satte jag mig och kollade på när Tobbe ritade ko-texturer till Minecraft. Då blev jag gladare! Det blev en köttfri middag och sedan stickning framför datorn.

Idag blev jag glad över det rena, diskade köket. Det är de små sakerna som gör det!

Lite irriterad av att läsa hur vissa moraliserade över en mamma som var tvungen att jobba när barnet slutade skolan. T o börja med, barnet har väl en pappa? Och andra närstående? Sen är vi jättemånga i Sverige idag som inte får välja när och hur vi jobbar. Alla kan inte styra sin tid. Men alla behöver inkomsten. Dessutom korkat av skolan att ha avslutning på dagen. När jag i klass 1-6 hade vi avslutning på kvällen, på förmiddagen dagen efter gick 7-9 ut. I lilla Delsbo, där nästan alla går i samma skola, har man troligtvis insett att få föräldrar kan vara lediga två dagar i rad. När barnen är små får fler chans att gå.

Inga kommentarer: