måndag 5 mars 2012

Våren på is..?

Värmen har dragit sig tillbaka en liten bit och temperaturen dippar ner under nollan om nätterna. Ljuset stannar desto längre och jag kan riktigt se hur tomatplantorna jag sådde förra helgen växer så det knakar. Den kommande helgen blir det nog omplantering av chili och paprika, fler små krukor som vill få plats i fönstret. Jag handlade de "sista" fröna i helgen, småbladig basilika, oregano och dill. Vi får se om det räcker i slutändan. Balkonglådan med jordgubbar som övervintrat på balkonggolvet har nu fått hoppa upp till sina hängen igen, jag räknar med att vinterstormarna är över nu.

Min cykels båda däck är slitna som bara den och den bakre slangen är död så jag måste fixa nya. Tur att min kille är nått slags självutnämnt cykellagarproffs. Han brukade tydligen köra ihjäl sina cyklar med jämna mellanrum när han var yngre och var då tvungen att laga själv. Vilken tur för mig!

Inga kommentarer: