lördag 24 mars 2012

Idiotprojektet ikväll: lägga håret i 40-, 50-talsstil

När jag satt i min ensamhet (Tobbe spelar brädspel hos en polare) och glodde på tv fick jag plötsligt en insikt om att det vore spännande att se om jag klarar av att fixa en lockig 40-, 50-talsfrisyr. Inspirerad av diverse intruktionsfilmer rotade jag fram några hårnålar och tvättade håret för att sedan ställa mig och rulla upp lockar. Jag kom snabbt fram till att jag skulle behöva ungefär dubbelt så många nålar för att det skulle bli bra och en hel del övning. Med rätt mängd nålar hade iofs en omgång med mitt hår varit tillräcklig övning...

Håret är nu nästan svanklångt och ganska tjockt så det tog sin lilla tid innan allt var lagt på plats. Nästan alla hårnålarna såg ut att vilja flyga ur mitt hår så jag drog snabbt som attan en sjal runt huvudet för att säkra härligheten. Håret hann torka ganska bra när jag fixade med det så en natts sömn bör räcka för att torka det helt torrt. Imorn blir det alltså försök till frisyr. Jag har verkligen inte teknik nog för att få den nu lagda frisyren att se vettig ut, de lockar som syns i pannan ser ut som hej kom och hjälp mig. Vi får väl se om det blir bra. Blir det bra så kommer frisyren på mitt kalas troligen vara i den här stilen!

Inga kommentarer: