söndag 25 mars 2012

Solen lurade fram en tidig sådd

All sol och värme som är nu har fått mig att så en omgång i köket igen. Jag tror att jag är lite väl tidigt ute, men må så vara i så fall. Ute har vi 4-5 grader om nätterna och soliga dagar är det underbart varmt. Sockerärt som jag fick förra året åkte ner i jorden, jag vet inte hur grobarheten är så jag sådde fyra för utplantering och kommer direktså några skulle jag tro. Gurka, två sorters basilika och cossallat såddes också, sallaten för att den är förra årets frön och jag har läst mig till att grobarheten försämras snabbt. Om värmen håller i sig tänkte jag så dill och rädisor i balkonglådan nästa helg. Det är antagligen alldeles för tidigt, men det är några grader varmare här på tredje våningen än på marken. Jag kan alltid placera lådan på bänken vid den soliga väggen till en början för att låta det hela få en snäll start. Men det blir nästa vecka!

Inga kommentarer: