måndag 19 mars 2012

Loppislycka

Finns det något bättre i shoppingsammanhang än när man fyndar på loppis? Skulle inte tro det. Idag fick jag tid över och kollade in på de två loppisställen jag har precis runt knuten (Röda korsets Kupan och Gruvan) och hem gick jag 67 kronor fattigare och en träskål, en liten skärbräda, fyra galgar, två träskedar, tre isbitsformar, en stor tekanna och en lergryta rikare. De två sistnämnda fick jag för 50kr och därmed var resten nästan gratis! Nu är allt uppdiskat och jag har googlat mig klok på brödbak i lergryta samt väntar på tillfälle att inviga tekannan (som har tillhörande sil). Skålen, skärbrädan och skedarna är tänkta till framtida medeltidsäventyr. Speciellt under Medeltidsveckan är det smidigt att ha en liten skärbräda om man ska ha med mat som vill skäras på plats.

Inga kommentarer: