måndag 13 december 2010

Strålande sol, dalande humör

Usch, Tobbes klocka ringde första gången 7.30, han gick upp en halvtimme senare och jag gav mig när han kom på att han inte hade nått busskort... Jag fick tvinga mig upp och gå med honom till närmsta bankomat. Med 200kr på fickan ska han klara sig fram och tillbaka idag och sedan in imorn. Jag är trött och är INTE sugen på att jobba. Som vanligt då. När jag tänker på jobbet så blir jag stressad. Jag vill ha ett jobb där jag har en säker månadsinkomst och fritid. Det har jag inte nu och det suger. Måste klä på mig och åka snart.

Jag har njutit av att vara ledig, göra julgodis och se på House. Jag ser verkligen fram emot julfirandet hemma i Delsbo och igår bokade jag om biljetterna hem hit. De vart 1000kr dyrare, sj vill uppenbarligen inte att människor utan hög inkomst ska kunna åka tåg vid jul. Imorn blir Tobbe inlagd för behandling om allt går som det ska. Då får jag inte ens ha min mysiga pojkvän här hemma... Blä.

Tv4 har klantat sig ordentligt idag, de visar ett 3-4 veckor gammalt avsnitt av efter tio. Hur vet jag det? Jo de snackar om "kvällens" avsnitt av Biggest Loser Sverige och jag har sett avsnittet tidigare......... Oooops.

Inga kommentarer: