tisdag 7 december 2010

Inte som planerat

I helgen hade jag superkul, full som en kastrull på lördagkvällen och otroligt trevlig söndag. Gårdagens arbete gav mig många trevliga samtal, men idag verkade inget vilja fungera. Trött som bara den på morgonen, satt en halvtimme i telefonkö och hann därför inte få nått vettigt gjort innan jobbet. Åkte in med ett kasst humör och förhoppningen att glada kollegor skulle vända det. Men icke, Felix den olyckskorpen spydde negativitet över allt. Jag tror inte han sa en enda positiv sak under hela tiden. Det sänkte mig helt. Jag gick från kasst humör till sämst humör. Jag åkte hem och satte mig i soffan med Tobbe. Min Tobbe är lätt det bästa! Efter att ha skypat med min far fick jag ändan ur vagnen och tog en tripp förbi hemköp, Tobbe följde med och köpte pizza åt oss. Efter maten diskade och städade jag, skönt att äntligen ha rena golv. Gott om tid kvar till läggdags så jag slängde in en maskin tvätt, det är nog tillräckligt till 2-3 maskiner till så det här kommer bli en tvättvecka helt klart. Nu har vi kollat två avsnitt House och snart ska tvätten hängas, sen ska jag sova, så det så!

Inga kommentarer: