fredag 31 december 2010

Nyårsafton

Nyårsafton - en av alla dessa aftnar som vi svenskar har så otroligt höga förväntningar på. Klockan är fem i halv sju på nyårsafton och jag har ingen plan. Skönt tycker jag, för jag har inte ambitionen att bli fullast, ha roligast eller vara på den bästa festen. Egentligen vill jag bara sitta hemma, dega och ta det lugnt. Tobbe vill gärna ha lägenheten för sig själv, eller rättare sagt dela den med Eriksson för en kväll och det kan jag förstå. Vi är uppi varandra hela tiden, varenda dag och man behöver tid ifrån varandra. Men faktumet att jag inte har superförväntningar på den här kvällen, faktiskt inte ens är supersugen att ta mig nån stans för att träffa människor gör att jag blir kass på att hitta nån som kan låta mig hänga på för att han ska få sitt spejs. Jag fick gott om spejs när jag var i Delsbo och saknar mängden vänner från Gotland. De jag faktiskt hunnit skaffa här är inte tillräckligt många eller tajta för att kunna täcka upp än. Vi får se om jag stannar hemma eller letar mig ut i vimlet. Förhoppningsvis blir det oavsett en trevlig avslutning på året!

Inga kommentarer: