måndag 9 augusti 2010

Medeltidsveckan!

ÄNTLIGEN!

Igår invigdes Medeltidsveckan 2010 och jag lurades med av knektarna att marschera vid intåget, riktigt kul faktiskt. Kollade på Jauvets föreställning från en askass ståplats och planerar att idag skaffa bättre plats så jag kan sitta och pyssla under föreställningen. Köpte ett tennkrus och insåg hur mycket pengar jag skulle kunna lägga ut den här veckan. Läskigt mycket...

Tobbe råkade få med sig nyckeln och det insåg jag när jag redan gått hem och var trött i benen. Jag tänkte "äsch han skulle väl sluta tidigt" och var därmed VÄLDIGT blond. Han slutade sent och jag tillbringade lite för många timmar i SCA-lägret med tanke på hur dåligt klädd jag var. Och hur lite jag hade att dricka. Resten av veckan ska jag vara beväpnad med nyckel, mjöd och strumpor. Det kommer bli nice!

Inga kommentarer: