lördag 21 augusti 2010

Lördag.

Igår fick jag klart Tema 3 i klimatkursen och idag ska jag bita tag i Tema 4. Det är en vecka kvar på kursen, men tänk vad skönt att vara klar på måndag. Igår hittade jag ett äppelträd i gravarna som var till viss del plockningsklart. Jag plockade en hög och gjorde äppelpaj när jag kom hem, den vart asmumsig. Bjöd Zaffe och Elin, men Elin testar att undvika gluten sen några veckor tillbaka så hon avstod. Dumt att testa själv kan jag tycka. Har lovat Tobbe att ta med paj åt honom när jag ska hälsa på idag. Hoppas verkligen att han får komma hem snart. Ska även göra potatissallad, kanske ta med om han vill.

Snackade en stund med mormor på telefon på vägen hem igår. Hon hade hälsat på sin svägerska (tror jag det blir, brors fru) som bor i Vallda och kommit fram till att hon mycket väl visste vilka Tobbes familj var. Roligt!

Ska nog köpa en flyttkartong att packa ner alla medeltidsgrejer i. Egentligen vill jag ha en kista åt dem, men det får vänta lite...

Nu ska jag k0ka potatis och plugga. Och om ungefär en timme yoga lite.

1 kommentar:

Ellinor Landal sa...

Nej men kära nån! Åkte han in på sjukan till och med :(
Stackare...häsla honom så jättemycket från mig och Robin!
Kram på eder :)