måndag 25 april 2011

Trädgårdsdrömmar och skoltrötthet

De senaste dagarna har jag spenderat en hel del tid på balkongen, jag älskar solen och värmen. Jag har tvättat av det tidigare ganska äckliga räcket så att det nu är vitt istället för svartprickigt och håller tummarna för att grabbsen ska ta sig iväg till nått byggvaruhus och köpa virke till trägolv. Fast egentligen skulle jag helst få köpt ett bord och två stolar så man kan sitta där ute och äta. Och ett gäng krukor och jord så jag kan plantera lite grönska. Jag har kollat på trädgårdsprogram och skulle inte vilja något hellre än att ge mig på att styra upp en riktig trädgård. Men jag ska plugga. På grund av mitt jobb måste jag läsa lite och jag är så trött på studier. Jag har ingen lust alls att läsa artiklar och leverera svar på diskussionsuppgifter. Jag vill göra saker för att jag känner för det, eller för att någon på jobbet ber mig. Anledningen till att jag inte läser till magister/master i arkeologin är att jag är så trött på att plugga att det inte är klokt. Jag har så mycket annat som är kul nu.

Inga kommentarer: