måndag 11 april 2011

Ett år äldre och några böcker rikare

I helgen åkte jag och Tobbe till huvudstaden för att vara med och fira mormors 80årsdag. Hela lördagen vigdes åt festen där mormor hyllades, precis som hon förtjänade! Vi åt god mat och umgicks, kvällen avslutades med att kusinerna drack varm choklad på ett café. Otroligt kul att träffa alla igen, det blir allt för sällan. I sommar är tanken att vi ska ses igen allihop, härligt!

När vi åkte hem satt jag och läste en bok om köksträdgårdsodling som jag fått i present, jag blev så otroligt inspirerad! Måste ta mig iväg till plantagen eller nått i den stilen och fixa några sättpotatisar att odla på balkongen. Vi måste även fixa golvet, ett bord och krukor att plantera i. Tänk vad härligt att ha en liten oas utanför köksfönstret.

Våren verkar i varje fall vara här för att stanna nu. Det var riktigt varmt när jag gick hem från jobbet så jag bar ut bänken på balkongen och provsatt. Skönt nu när saker börjar hitta sin plats.

Inga kommentarer: