onsdag 27 april 2011

Här springs det inte

Jag hade tänkt springa en vända idag. Har försökt komma iväg i flera dagar, men har inte hunnit så idag snörade jag på mig dojjorna och knatade iväg mot skogen och elljusspåret. Allt var frid och fröjd tills jag tog det första löp/jogg-steget. Då sa mitt knä "AJJ!". Det andra steget gav samma resultat och så vidare. Jag kom en liten bit innan jag gav upp och gick hem med mina onda knän. Jag blir nog tvungen att jobba i mina gympadojjor i några dagar för att se om det hjälper knäna. Jag har i min fåfänga jobbat i sandaler och det är helt klart döden för fötter och knän, om man bortser från hur underbart det fläktar. Om en och en halv vecka ska jag ta mig runt 5km vårrus och det kommer vara lätt som en plätt om mina knän inte ballar ur. Eller ja, lätt som en plätt som i att jag fortsätter springa för att jag är envis, inte för att det känns härligt eller lätt. Men fortsätter det här kommer det blir en power walk. Det vill jag helst inte...

Inga kommentarer: