lördag 30 mars 2013

Älska påsken!

När jag vaknade i morse insåg jag hur härlig påsken är. Efter månader av jobb kommer äntligen två extra dagar på en helg och istället för söndagsångest inser jag att det är lördag och hela tre lediga dagar kvar. Hur skönt som helst! Igår blev det städat och fixat inför besök av Tobbes föräldrar och farmor som kom och firade hans födelsedag med oss. God mat, tårta och trevligt sällskap kan verkligen göra en dag! De var här på dagen och på kvällen kom hans bror med tjej över en sväng och blev kvar mycket längre än det var tänkt. Men vad gjorde väl det? Våra planer för idag består av att ta det lugnt och förbereda inför kvällen då några vänner kommer hit, det ska bli jättetrevligt!

Tack vare mina arbetstider vaknar jag tidigt även på helgen om inte sänggången blivit för sen så idag har jag redan hunnit torka/fetta/fixa med vårt "nya" våffeljärn och köra igång en maskin tvätt efter frukost. Snart blir det en andra frulle och sen kanske man ska planera den där middagen. Jag gillar att vara ledig!

Inga kommentarer: