söndag 24 mars 2013

Myshelg

Oj vad mycket vi hunnit i helgen! Eller ja, jag har väl gjort mer, men vi har även hunnit göra en del tillsammans vilket är skönt. Frysen frostades av under natten till lördag och nu när glaciären vi hade där är borta känns utrymmet mycket större. Jag kokade under lördagen buljong och fixade ströbröd av torra brödkanter jag sparat i frysen och på kvällen bjöd vi över sambons bror och dennes flickvän på en trevlig middag. En mycket lyckad lördag med gott sällskap och mycket gjort. Tack vare att vi spontant bjöd hit dem blev det naturligt att städa av det värsta så nu sitter jag i en rätt välstädad lägenhet.

Idag har vi varit på kalas hos Tobbes moster som fyllt år. Det var supertrevligt och massor av gott att äta så jag är fortfarande rätt mätt. Det är så härligt att umgås med härliga släktingar och vänner!

Vi har även rensat lite mer i skåpen. Jag är rätt hård mot mina egna grejer, men Tobbes får han också ta ställning till om vi ska göra oss av med så nu har han fått okeja lite ditt och datt. Våffeljärnet fick flytta förra helgen och vi gillar våfflor båda två så nu letar vi på tradera efter något mer massivt. Det ska nog snart vara fixat! Utan all extra plast i skåpen blir det verkligen plats över till annat. Det är verkligen skönt.

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilken mysig helg!