söndag 3 mars 2013

Det kliar i odlarfingrarna

Solen gassar på balkongen så jag tog mig i kragen och städade bort lite skräp som legat där sedan sommaren försvann. Jag är så lat när det "roliga" är över och det man inte städar i oktober ligger snällt kvar i mars... Det ena ledde till det andra och nu sitter jag och funderar på årets odlingar. Jag sådde chili och paprika som jag hade frön kvar av från förra året och tänker så även tomat, ska bara köpa en till sort. Förra året var det många små krukor och nu funderar jag på att skaffa några lite större lådor istället och samplantera lite mer. Sallad, rädisor och liknande funkar ju bra tillsammans och flera av mina krukor är så små att de inte riktigt klarar när jag är borta några dagar eller solen steker.

Det är även dags att planera om krukväxterna och då jag hade lite jord kvar från förra året blev tre lyckliga växter fixade av bara farten. Resten väntar otåligt och det är bara att köpa mer jord. Några växter har blivit rätt trista och ska få lämna plats åt annat. I köket finns snart inte plats för några fripassagerare...

Inga kommentarer: