måndag 26 november 2012

Övertygelse

Under de senaste åren har jag sugit åt mig information om vårt samhälle som kemilåda och miljökatastrof. Som reaktion har jag ändrat eller försökt ändra hur jag lever för att få en mindre negativ påverkan på och av mitt liv. Mina föräldrar har på ett sätt lagt grunden för det här och många gånger är de bra som bollplank. Nu måste jag bara lära mig att resten av vårt samhälle är hopplöst efter och inte uppskattar att få min övertygelse slängd i ansiktet. I hopp om att "rädda" folk sprider jag gärna info, men känner ofta att de bara blir besvärade över att hela deras liv ifrågasätts. Jag måste sluta med det. Jag får lägga min energi på att ändra mitt, våra, liv och sedan låta andra förstå när de själva frågar. De flesta vill inte släppa sitt destruktiva liv som dekoreras av plast och piffas till med resor till andra sidan jorden.
Med information kan jag ändra och förbättra mitt liv, men de andra får vara nu.

Inga kommentarer: