tisdag 6 november 2012

Paleoångest

Ibland är det någon av bloggarna jag läser som tar upp ämnet mat, närmare bestämt LCHF/Paleokost och då kommer alltid samma känsla inom mig... Jag är nämligen helt övertygad om att jag skulle må som bäst av att äta paleokost. Det är dåligt samvete för att det blir mackor till frukost och (hemgjort) godis på kvällen, pasta till middagen och på tok för lite grönsaker. Havregrynsgröten jag tidigare åt som frukost har bytts mot mackor med makrill, ost och grönsaker eller kött, till det ett eller två ägg. Hungern jag kände efter grötfrukosten är borta, men om jag helt ändrade kosten skulle kanske hela hungrig-så-jag-blir-yr-grejen som alltid uppstår när middagen av någon anledning dröjer, lugna ner sig lite.

Snart är den spannmålsspäckade müslin jag har på den andra frukostens yoghurt slut och då blir det frön och torkad/färsk frukt/bär för hela slanten. Nötter är tyvärr inte tillåtet då den äts på en skola och alla skolor här är helt nötfria. Nötälskaren i mig gråter och jag lovar mig att göra allt för att mina framtida barn ska slippa bli allergislavar.

Inga kommentarer: